GasztRókaland

TOP10 Jóbarátok párbeszéd

2021. május 27. - RókaLand

Az amerikai HBO Max premierrel egyidőben, ma felkerült az HBO GO-ra is a JÓBARÁTOK: ÚJRA EGYÜTT(FRIENDS: THE REUNION) egyszeri, új epizódja.

2223396_5590333_6000x4000.jpg

Én személy szerint még csak a 4. évad újranézésénél tartok, úgyhogy várok kicsit az új epizóddal, és inkább a régi részek párbeszédeivel nosztalgiázom. Talán ez segít, hogy ismét intenzívebben daráljam le a sorozatot. 

Ti mikor láttátok utoljára? Minden pillanat elevenen él még bennetek?

jobaratok_ujraegyutt_olvasoproba.jpg

Unagi, Na, mi a helyzet?, szakításban voltunk, London, bébi!, miért van kifordítva?, fordulj!, Joey nem ad a kajájából – talán a legtöbbet emlegetett Jóbarátok-idézetek. A világsikerű vígjátéksorozat azonban nem csak ikonikus egysorokban bővelkedik, hanem popkultúrába ivódott dialógusokban is. 

A klasszikusok:

  1. Tipikus Joey

Monica: Mit csinálnál, ha omnipotens lennél?

Joey: Tuti öngyilkos lennék.

Monica: Micsoda?! 

Joey: Hát, ha kimúlt a kis Joey, akkor minek éljek tovább?

(1.évad 4. rész)

  1. Kikezdhetetlen logika

Joey: Figyelj Rach, az a nagy kérdés, hogy ő mit gondol. Érted, mert ha te nem izgatod, akkor ez csak múbalhé.

Rachel: Múbalhé?

Joey: Igen, mint a tehén véleménye, érted… vagyis nem számít. Csak mú!

Rachel: Túl régóta lakom vele vagy ennek tényleg van értelme?

(7. évad 8. rész)

  1. A húsos trüffel

Ross: Lábíze van.

Joey: Nekem ízlik.

Ross: Te hülye vagy.

Joey: Mi benne a rossz? A sodó jó, a lekvár jó, a hús jó.

(6. évad 9. rész)

  1. A karácsonyi tatu

Ross/tatu: Mi szél hozott erre, Mikulás?

Chandler/Mikulás: Hát, fiatal barátomhoz jöttem, Benhez. És te mit keresel itt, fura teknőcember?

Ross/tatu: Én vagyok a karácsonyi tatu, a te félzsidó barátod. Te küldtél Benhez az ajándékokkal, emlékszel?

Chandler/Mikulás: Mi van?!

(7. évad 10. rész)

  1. Joey és a kvízműsor

Játékos: A kávénkba tesszük.

Joey: A kanál… a kezünk… az arcunk!

Játékos: Fehér színű.

Joey: Papír… hó… KÍSÉRTET!!!

Játékos: Sűrűbb, mint a tej.

Joey: Szikla… kutya… a Föld!

Játékos: Passz.

Joey: Aaaaa…

(10. évad 11. rész)

 

A rejtett kincsek:

  1. Elbukott randi

Nőgyógyász: Megpróbálom, hogy a munkám ne befolyásolja a magánéletemet, de ez nehéz, ha azt csinálod, amit én csinálok, ez olyan, mint ööö… te mivel foglalkozol?

Rachel: Hát, felszolgálok.

Nőgyógyász: Na jó, értem. És vannak olyan napjaid, amikor egy hosszú nap után hazamész, és úgy érzed, ha rá kell nézned még egy bögre kávéra… (megborzong)

(1. évad 23. rész)

  1. Nézőpont kérdése

Ross: Te nem hiszel az evolúcióban?!?

Phoebe: Nem is tudom, ez olyan... tudod, majmok, Darwin, nagyon szép történet, de egy kissé túl egyszerű.

Ross: Túl egyszerű?! Túl… (kínjában nevet) az a folyamat, amely során az egysejtű organizmusból kialakultak a Föld mai élőlényei neked „túl egyszerű”?

Phoebe: Igen, én ezt nem veszem be.

Ross: Már megbocsáss, de az evolúciót nem bevenni kell. Az evolúció tudományos tény, mint… mint… mint hogy lélegzünk, meg, mint a gravitáció.

Phoebe: Ó, csak ne gyere nekem a gravitációval.

(2. évad 3. rész)

  1. Megható meglepetés, avagy a senkinek nem kellő kivágott fenyők 

Joey és Monica: Boldog karácsonyt!

Phoebe: Köszönöm! Jaj, gyerekek, ti vagytok a legjobbak, a legeslegjobbak.

Chandler: Ez lesz a félholt karácsonyfák éjszakája.

(3. évad 10. rész)

  1. A nagy felismerések pillanata

Ross: Te tudtad, hogy Chandler megcsókolta Rachelt?

Monica: Mi?! Ez mikor volt?

Ross: 1987-ben, amikor meglátogattatok az egyetemen. 

Monica: Ó, te jó ég. Ez kemény. 

Chandler: De ez már ezer éve történt, úgyhogy nem számít. 

Ross: De nekem számít.

Chandler: Miért?!

Ross: Mert azon az estén, amikor megcsókoltad Rachelt, én is akkor csókoltam meg, mégpedig legelőször. 

Chandler: Akkor te is megcsókoltad?

Monica: Két pasi egy éjszaka? Azt hittem, csak az orrműtétje után lett ribi. 

Chandler: De hol történt ez?

Ross: Na jól van. Miután azt mondtad, hogy egyszerűen eldőlt a szobánkban, bementem, hogy megnézzem, hogy jól van-e. Ott feküdt az ágyamban egy nagy kupac kabát alatt. Odamentem, hogy megcsókoljam a homlokát, de annyira sötét volt, hogy a száját találtam el. Persze elhúzódtam, de közben azt éreztem, hogy ő is visszacsókol. Csak egy másodperc volt, de csodálatos volt. És tessék, rá kell jönnöm, hogy te csókoltad meg először.

Chandler: Várjunk, szerinted melyik ágyon feküdt?

Ross: Az enyémen. 

Chandler: Én biztos az enyémre tettem.

Ross: Nem, biztos, hogy az én ágyamon volt.

Chandler: Ha megcsókolok egy lányt, azt nem a te ágyadba teszem.

Ross: Akkor ki volt az én ágyamon?

Monica (elborzadó arccal): Ó-o-ó!

Ross: Nem-nem-nem-nem!!!

Monica: DE.

Ross: Te voltál a nagy kupac kabát alatt?!

Monica: Én voltam a nagy kupac kabát!

Ross: Ó, te jó ég! 

(10. évad 11. rész)

  1. A tökéletes lezárás: Chandler-féle szarkazmus

Rachel: Rögtön ki kell mennetek az új házba vagy van még egy kis időtök?

Monica: Van még egy kis időnk.

Rachel: Jó, akkor igyunk meg egy kávét. 

Chandler: Rendben… hol? 

(10. évad 17. rész)

 

A Jóbarátok 10 évada szinkronnal és felirattal itt érhető el!

hu_facebook-1080x1080.png

A bejegyzés trackback címe:

https://rokaland.blog.hu/api/trackback/id/tr2116570572

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása